Standardul ISO 9001: 2015, punct si de la capat! (05), draft ISO/DIS 9001

<<<ISO 9001-2015 (05), draft ISO_DIS 9001>>> În orice problemă, procesul este cauza, de la cauză pleacă atât binele cât şi raul cu care ne confruntăm zi de zi. De cele mai multe ori, în determinarea cauzelor avem dificultăţi, fie că încurcăm cauza cu efectul, fie că suntem pe langă cauza. Aceste confuzii care se nasc în ceea ce priveşte determinarea cauzei le găsim frecvent în rapoartele şi constatările de audit ceea ce dă măsura performanţei acestui proces. Cum putem aprecia oare aceste probleme dacă le raportăm la spiritualitatea geto-dacică? Geto-daci nu se limitau la cauză ci mergeau mai departe, la rădăcina acesteia care era localizată la nivelul sufletului pentru că sufletul reprezenta răul iar răul trebuia tăiat de la rădăcina. Şi totuşi, oare omul să fi fost înzestrat cu suflet pentru a putea localiza răul?? Nu, nu este aşa dacă îl avem în vedere pe părintele Ilie Cleopa care împarte sufletul în 3 părţi şi anume, partea raţionala, partea pofticioasă şi partea mânioasă. Iată deci, că până la urmă, radăcina raului poate fi localizată la nivelul sufletului şi anume în cele 2 părţi ale sale pe care trebuie să le ţinem sub control utilizând partea raţională a sufletului…!!!! Abordarea bazată pe proces, metodologia PDCA au în vedere lupta continuă împotriva cauzelor şi a rădăcinilor acestora pentru că şi îmbunătăţirea trebuie să fie continuă zi de zi în ceea ce facem!

Leave a Reply